Druhá třída – děti s poruchou komunikace

Třída Zížalky - děti s poruchou komunikace

Sovičky

Max. počet dětí: 14

Charakteristika zařazených dětí:

  • Ve třídě jsou zařazeny děti ve věkovém rozmezí 3 – 7 let s  poruchou komunikace (základní či symptomatickou) v kombinaci s dalším postižením: autismus, poruchy chování, ADHD, psychomotorická retardace, somatické postižení aj.). Intelektová úroveň dětí se pohybuje v rozmezí od nadprůměru až po pásmo hraniční, popř. i LMR.

Třída Žížalky - děti s poruchou komunikace

Personální obsazení třídy:

ve třídě pracují souběžně 3 pedagogičtí pracovníci s odbornou kvalifikací.

  • třídní učitelka:           Mgr. Klára Adamíková
  • asistent pedagoga:    Bc. Gabriela Genrtová
  • asistent pedagoga:    Mgr. Kateřina Sovadinová

Organizace vzdělávání:

Třídní vzdělávací program (TPV) 2. třídy, Sovičky se podílí na životě kolem nás, je nastaven s ohledem na možnosti a potřeby dětí, vždy s vazbou k aktuálním ročním obdobím. TVP je rozpracován do 4 tematických celků.

Nabídka vzdělávacích aktivit:

Dětem jsou denně připravovány vzdělávací činnosti, při kterých upřednostňujeme učení na základě prožitku a vlastních zkušeností. Práce probíhá dělením dětí na 3 skupiny. V rámci celého týdne jsou realizovány tyto vzdělávací aktivity:
děti s poruchou komunikace

  • Komunitní kruh,
  • Logopedická chvilka (artikulační a dechové cvičení),
  • Hudební výchova,
  • Výtvarná výchova,
  • Rozvoj zrakového vnímání a paměti,
  • Grafomotorika,
  • Manipulační dovednosti 1 (navlékání, vkládání, puzzle, mozaiky),
  • Manipulační dovednosti 2 (práce s papírem, plastelína, přírodniny),
  • Pohybové aktivity,
  • Námětové a společenské hry,
  • Rozvoj matematických představ.

Zaměření:

Naším cílem je intenzivně podporovat a rozvíjet schopnost komunikace (slovem, gestem i prostřednictvím moderních technologií – tablety, vzdělávací PC programy), posilovat přirozené sebevědomí dítěte, zdravý přístup k životu a životnímu prostředí, směřovat k dosažení co nejvyšší míry samostatnosti.Třída Žížalky - děti s poruchou komunikace

Využívané metody práce:

  • strukturované učení,
  • prožitkové učení,
  • kooperativní učení hrou,
  • učení prostřednictvím řízených činností,
  • situační učení,
  • učení k prosociálnímu chování,
  • aktivní účast dítěte na činnosti,
  • bazální stimulace,
  • expresivní terapie (arteterapie, muzikoterapie, dramaterapie).