Sovičky
Max. počet dětí: 14
Charakteristika zařazených dětí:
- Ve třídě jsou zařazeny děti ve věkovém rozmezí 3 – 7 let s poruchou komunikace (základní či symptomatickou) v kombinaci s dalším postižením: autismus, poruchy chování, ADHD, psychomotorická retardace, somatické postižení aj.). Intelektová úroveň dětí se pohybuje v rozmezí od nadprůměru až po pásmo hraniční, popř. i LMR.
Personální obsazení třídy:
Ve třídě pracují souběžně 3 pedagogičtí pracovníci s odbornou kvalifikací.
Organizace vzdělávání:
Cílem třídního vzdělávacího programu (TPV) je postupné zvyšování úrovní jednotlivých vzdělanostních kompetencí tak, jak jsou toho jednotlivé děti schopny s ohledem na své schopnosti a možnosti. TVP je zaměřen zejména na praktické využití zkušeností, se kterými se děti v MŠ denně setkávají. TVP se skládá ze 4 tématických celků, které jsou dále rozděleny na integrační bloky. Vždy zahrnují oblast přírodního živlu, ročního období, profese a pohádky.
Nabídka vzdělávacích aktivit:
Dětem jsou denně připravovány vzdělávací činnosti, při kterých upřednostňujeme učení na základě prožitku a vlastních zkušeností. V rámci celého týdne jsou realizovány tyto vzdělávací aktivity:
- Komunitní kruh,
- Skupinová logopedie,
- Hudební výchova,
- Pohybové aktivity (vevnitř i venku),
- Tematicky zaměřené zaměstnání (zahrnuje činnosti polytechnické výchovy se zaměřením na rozvoj manipulačních dovedností, kreativity, rozumových dovedností, percepčních schopností – pozornost, paměť, porozumění, dále výtvarné činnosti, grafomotoriku, námětové hry),
- Individuální práce s dětmi.
Zaměření:
Naším cílem je intenzivně podporovat a rozvíjet schopnost komunikace (slovem, gestem i prostřednictvím moderních technologií – tablety, vzdělávací PC programy), posilovat přirozené sebevědomí dítěte, zdravý přístup k životu a životnímu prostředí, směřovat k dosažení co nejvyšší míry samostatnosti.
Využívané metody práce:
- strukturované učení,
- prožitkové učení,
- kooperativní učení hrou,
- učení prostřednictvím řízených činností,
- situační učení,
- učení k prosociálnímu chování,
- aktivní účast dítěte na činnosti,
- bazální stimulace,
- expresivní terapie (arteterapie, muzikoterapie, dramaterapie).